14/05/2014

Pemati Soalan


Ada soalan dah tentu ada jawapannya. Tapi bagaimana pula korang diajukan dengan soalan serupa 24 jam sehari? Berikut adalah contoh jawapan untuk mematikan ayat buat selamanya dan korang boleh hidup dengan senang hati.

1.        KAU KERJA KERANI CABUK JE KE?
“Aku sebenarnya ejen rahsia kerajaan. Tapi sekarang ni kau dah tau jadi aku terpaksalah bunuh kau sebab nak tutup rahsia. Sorilah ye?”

2.       KAU TAK TERFIKIR NAK KAHWIN KE? ASYIK BUJANG JE?
“Entahlah. Bini kau cakap hari tu nak mintak cerai sebab nak lari ikut aku ke Siam. Aku tunggu dialah ni.”

3.       KAU PAKAI HENPON JENIS LAMA LAGI KE? PESAL TAK TUKAR LAIN?
“Adak at umah. Aku saja tak nak guna takut nanti kau tau skandal aku dengan pakwe kau. Dia belikan model yang terbaru dari yang kau pakai sekarang.”

4.       AKU DENGAR KAU TAK PANDAI MAKAN MASAKAN BARAT, BETUL KE?
“A’ah betullah tu. Lagipun kalau pandai makan masakan barat pun bukannya boleh buat aku jadi cun. Aku tengok muka kau tak bertukar-tukar pun. Buruk macam dulu jugak.”

5.       KAU NI ASYIK DENGAN BAJU KURUNG JE KENAPA? TENGOK AKU NI, SENTIASA UP-TO-DATE..
“Cer kau tanya soalan tu kat malaikat Munkar dan Nakir dalam kubur sok. Rasa-rasanya apa diorang jawab?"
5 ZerroZorro: Pemati Soalan Ada soalan dah tentu ada jawapannya. Tapi bagaimana pula korang diajukan dengan soalan serupa 24 jam sehari? Berikut adalah contoh jawa...

No comments :

Post a Comment